• Fri frakt över 1000 SEK, fria byten
  • Leverans 2-5 dagar

Köp- och leveransvillkor

 

Det ska vara smidigt och enkelt att handla hos oss – hela vägen från att klicka hem varor till att få sina leveranser snabbt och att få hjälp med returer, funderingar och allt som gäller dina köp hos oss! Nedan har vi sammanfattat lite vad som gäller hos oss – leveransvillkor och köpvilkor – inte det roligaste att läsa oftast – men vi har försökt skriva så lättsamt och utförligt som vi bara kan!  Nedan Köp och leveransvillkor för Sverige - för utlandet och leveranser utom lands, läs Terms & Conditions

 

Vi erbjuder er Snabba leveranser med några olika leverans-alternativ! Vi kan leverera hela vägen hem till dörren  med Budbee - fungerar dock inte ännu för alla postnummer i Sverige - du kan enkelt se i vår kassa om du kan få hemleverans. Vi levererar även med DHL servicepoint i Sverige och du hämtar smidigt ut ditt paket på närmaste utlämningsställe. Båda leveranssätten kostar 50 SEK men om din order är på över 1000 sek är det fraktfritt från oss. . Du kan även, om du har möjlighet, välja att hämta din beställning i vår butik på Ekerö – naturligtvis då utan kostnad!

Leveranstiden med Airmee och DHL är normalt ca 2-5 arbetsdagar. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, beroende på upphämtningar och/eller extremt högtryck hos oss. Men vi levererar din beställning så fort vi bara kan - beställningar som kommer in före klockan 11.00 går oftast iväg samma dag.! Är något väldigt brådskande så skriv gärna en kommentar till oss!

 

Leveransbekräftelse

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även en ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager. Har du valt hämta i butik så får du ett sms när dina varor är packade och du kan komma och hämta! 

 

Plain Vanilla AB

Bryggavägen 133

17851 Ekerö

Betalningsalternativ

Hos oss betalar enkelt med Klarna checkouts olika lösningar.

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. 

- Klarna Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

 

- Klarna Konto

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

 

Klarnas villkor hittar du här:

https://klarna.com/sv/villkor

Har du frågor kring din faktura / kortbetalning hos Klarna Checkout, kontaktar du dem på:

08 120 120 10

 

Transportskador

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportören och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. 

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.

För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

Har du beställt vara/varor med leverans till ombud och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (ca 14 dagar)  så fakturerar vi dig 150 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

 

Ångerrätt/Retur/Reklamation

Om din vara/varor inte passade eller om du bara ångrat ditt köp så skickar du enkelt tillbaka dem till oss! Om din vara skickades med DHL så använder du returfraktsedeln som var bifogad i paketet från oss! Returnerar du ett paket som kom till dig med Budbee så följer du anvisningarna i brevet som följde med (returbokning görs via en länk i ett sms eller via Airmee appen!)

OBS att du har 14 dagars öppetköp från att du mottagit paketet till att du skickar tillbaka det. Om det tar längre tid än 14 dagar är det en icke-godkänd retur och paketet kommer att skickas tillbaks till dig.

Vill du byta till annan storlek så lägg ny order i webshopen – ange att det är ett byte så hjälper vi dig att bytet av storlek sker fraktfritt, vi behöver då veta ordernumret på varan som byts och storlek på denna

När vi fått din retur till oss så kontrollerar vi skicket på varan – vi kan inte ta emot returer som har fläckar eller liknande – skulle det vara så att din vara har fläck när du fick den – snälla ta en bild direkt och skicka till oss på mail ([email protected]) OBS att skor måste returneras i original-skokartongen  och den måste skickas till oss emballerad – så att vi kan sälja skorna med kartong till nästa kund! Om returen är godkänd så krediterar vi din faktura, minus fraktkostnader. Returen kostar sek 50.

 

OBS Öppetköp gäller ej på smycken, godis  och inte heller på bad/underkläder eller smink - om plombering brutits.

Pga av hygieniska skäl kan vi ej ta emot ovan varor på öppet köp, då det är du som nästa kund som drabbas tyvärr.
Vår policy är självklart att kunna stå för din säkerhet utan att du skall behöver oroa dig för ev sjukdomar. Detta gäller ej på bälten & väskor.

När vi tar emot era returer så spelar vi in med video - bara så att det inte kan bli några oenigheter om vad som returnerats.

Bilder

Plain Vanilla AB äger rätten till de bilder vi har tagit och som finns på vår hemsida. Bilder får ej kopieras eller användas utan vårt godkännande.

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL). Genom att handla hos oss godkänner du att dina uppgifter används av Plain Vanilla

Du kan alltid kontakta oss för borttagning av dina uppgifter eller avregistering av bla nyhetsbrev och erbjudanden.

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

 

Produkten har blivit tillagd i varukorgen